Novellák, napi szösszenetek, rövid írások

2024. március 03. 17:23 - Agnes H.M.

Boszorkánykonyha, avagy jó a gyógynövény a háznál.

Sokan szidják a tiktokot, pedig nem rossz az, csak tudni kell használni. Mivel jó nagy kertünk van, telis tele ehető (!) gazzal, vadon termő gyógynövényekkel, így ráfüggtem az ilyen tartalmú videókra. 

Fájt a vállam jó sokáig, nem vagyok már mai csirke, és pont jól jött egy ilyen natur kence recept, amit ott osztottak meg, gyorsan el is mentettem. 

Még Horvátországból hoztunk haza egy pár szál rozmaringot, mivel jó kis fűszernövény, meg úgy gondoltam, biztos nem jön rosszul az én kis boszorkánykonyhámban. Nem is gondoltam volna, hogy pont ez fogja megoldani a problémámat. 

 

1709481763053.jpg

Nem sok, csak három összetevő kell a boszorkányos macerátum ( olajos kivonat) készítéshez, ami nem is olyan ördöngősség. 

250ml extraszűz olivaolaj

1 marék apróra vágott rozmaring levél 

10 darab babérlevél. 

A rozmaringot frissen szedtem a bokrunkról, jól megmostam, alaposan leszáratottam a papírtörlők között. 

Letépkedtem a leveleit, nagyjából felaprítottam. 

A babérlevélből nekem csak szárított volt, így azt használtam, de abban is van bőven illóolaj. Azt csak kézzel összeaprítottam. 

A feldarabolt növényeket egy fedeles hőálló üvegedénybe tettem, rálocsoltam az olajat. Berakhatjuk pár órára alacsony hőfokra a sütőbe, vagy mikróba 1 percre, de ügyelni kell, hogy tényleg ne legyen forró, hogy a finom olajok ne károsodjanak. 

Végül lefedtem és egy hétig nem nyúltam hozzá ( meleg helyre tettem, a kályha közelébe), majd leszűrtem és tiszta üvegbe töltöttem, kész a használatra. 

Az igazi macerátum készítésnél nem hevítik az olajat, csak 4-6 hétig áztatják benne a gyógynövényeket, de én türelmetlen vagyok, így kellett a rásegítés. 

Nem csak fájó izületekre jó, de általános testápolóként is használható. 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://agnesirasai.blog.hu/api/trackback/id/tr7518344797

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Novellák, napi szösszenetek, rövid írások
süti beállítások módosítása