Novellák, napi szösszenetek, rövid írások

2024. július 08. 18:37 - Horváth M. Ágnes

A Házmester, a pizza és a rozé

Pizza napoletana

 

1720453781928.jpg

 

Meleg volt, az izzadság csordogált a hátamon. 

A légkondi bágyadtan zümmögött. 

-Úgy ennék egy pizzát! - nyögtem. Becsuktam a szemem, és odaképzeltem magam a tengerpartra. 

Hirtelen a másik asztal felől vad billentyűzet nyomkodás szakította meg az álmodozásom. 

- Rendeltem pizzasütőt! - vigyrodott el a férfiember a széken. 

Piros. Házmesteres. És úgy néz ki mint egy ufó. 

De a miénk. 

Beszereztünk mindent. Pizzalisztet, fűszert, zöldségeket. Rozé kiáltott utánam: -Engem itthagysz? 

Nem hagytuk. 

Sajtot nem kellett, mert az mindig van itthon. 

Én összeállítottam:

500 gr pizzaliszt

320 ml víz

15gr só

2 gr friss élesztő

A robotgép gyúrta, a férfiember meg szurkolt a fűnyíró mellől. 

 

Rozé gyöngyözve aranylott a pohárban, miközben néztem, hogy az átlátszó műanyag dobozban  a kis buborékok szaporodnak a nyúlós masszában. A bor hűvösen csúszott le a kiszáradt torkomon. 

Nem csak én vágytam a hideget, hanem a nápolyi is. Bekerült a hűtőbe, 24 órára. 

Másnap eljött a nagy pillanat. 

Az első kicsit szétszakadt, túl vékony lett. 

1720451608242_1.jpg

A második kicsit megégett,

1720451608508_1.jpg

 

De a harmadik a következő napon! 

1720451608242_1_1.jpg

Tiktok videó:  Pizza  

 

Férfiembert faggatom:

 -Na ? Ez milyen lett? Jó a tésztája? Elég vastag? Jó a feltét? Ízlik? 

- Hagyjál! Élvezkedem! - és egy hatalmasat harapott. 

Hátradőltem, és én is átadtam magam az élvezetnek. 

A sajt lágyan simult a számba, a vékony tésztával együtt. A pizza szélén a kéreg hangosan roppant, rozé gyöngyözve követte. 

 

Hátradőltem, és ott voltam. 

A kis tavernában, a tengerparton, ahol lágyan szólt a zene, a tengeri  szellő körbeölelte a testem. 

Kis vitorlás ringatózott a türkizkék vízen, sirály repült a lenyugvó nap felé. 

( Kép Ai-vel készült)  Zene az érzéshez: youtube

450387981_7822421317812384_3037435607137760110_n.jpg

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://agnesirasai.blog.hu/api/trackback/id/tr7118442925

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Novellák, napi szösszenetek, rövid írások
süti beállítások módosítása